he allemaal - Reisverslag uit Peking, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu he allemaal - Reisverslag uit Peking, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu

he allemaal

Door: Jan Helmendach

Blijf op de hoogte en volg Koen

15 November 2009 | China, Peking

Ja Dit was het laatste weekend al weer vind het best wel jammer. We zijn deze week wel vaak naar barren en disco's gegaan dus dat was helemaal top volgende week woensdag waarschijnlijk de laatste keer. Vrijdag zijn we naar een bar gegaan en hebben we lekker gefeest we zijn deze week niet tot heel erg laat gegaan maar het was wel reuze gezellig. Zaterdag zijn we naar de zelfde bar gegaan maar alleen arturo en arnaud gingen mee de andere voelde zich niet zo lekker. Vandaag weer lekker uitslapen en ik ontmoet de andere weer rond half 5 bij het subway station. Heb het dus nog steeds reuze naar mijn zin en hoop er een leuke laatste week van te maken. Groeten Koen.

  • 15 November 2009 - 06:29

    Koen Helmendach:

    Van Janneman,
    Als je nog wat foto's wilt zien kijk dan op de vorige pagina. Ik heb een selectie gemaakt om een indruk te geven.
    Garoeten Jan

  • 15 November 2009 - 10:38

    Voor Elma:



    Inderdaad Daan was naar Eddie Izzard. Hij is nog niet thuis (is in Leiden blijven slapen), maar heb hem al wel per telefoon gesproken. Het was super geweest.

  • 15 November 2009 - 10:43

    Mama:

    Lieve Koen en Jan,

    Wat heerlijk, dat je een gezellig weekend hebt gehad. Kan me voorstellen dat je er nog even volop van wilde genieten.
    Mooie foto's Jan. Vooral die van de muur vind ik prachtig. Jullie hadden wel mooi weer, alleen wat koud hè?
    Heb Koen net gebeld. maar die was al weer de hort op met Arturo, begreep ik. Dacht even met jou te kunnen kletsen, maar dat kon dus niet.
    Later dan maar weer.

    Kus en liefs,
    Anke


  • 15 November 2009 - 11:50

    Bart:

    He koen over een weekje gaan we hier ff een mooi feestje bouwen:D
    Ik verheug me er op!
    LAAATER

  • 15 November 2009 - 21:02

    Constance:

    Hoi allebei, Jan wat een prachtige foto's en moest heel erg lachen om dat eten. Ook jij eet er wat van af. Geweldig..... En wat ziet dat er lekker uit.
    De foto's van de muur zijn prachtig en wat indrukwekkend. Wat hartverwarmend zoals ook jij daar ontvangen bent.
    Geniet van je laatste week...... xxxxxxxxxxxxxx

    Koen, geniet van je laatste week met al je vrienden daar. Zal je waarschijnlijk best zwaar vallen dat het einde van deze heerlijke weken heel dicht bij is. Elke dag blijf ik lezen........
    Ik kan opmaken uit de reactie van Bart dat er een lekker feest in het verschiet ligt bij hem dussssssssss..........

    Dikke knuffels

  • 16 November 2009 - 13:42

    T.Rita:

    Leuk al die verhalen en foto's."Het oog ziet en fotografeert.."

    De chinese muur geeft met de besneeuwde kantelen wel een hele speciale aanblik.
    En dan die "geposeerde eetfoto's", echt grappig.
    Leuk om te zien hoe die "hotpot" eruit ziet,dat vroeg ik me n.l. al af.
    Wordt het eten daar niet snel koud in al die open schaaltjes? Dat lijkt me n.l wel het geval.
    Ook leuk dat je de karakters hebt uitgeprobeerd, Jan.

    Nou, ben benieuwd wat jullie verder nog beleven deze week.
    Gaan jullie nog naar Shanghai, of is dat moeilijk te bereiken nu met de sneeuw?
    Is China in de ban van het bezoek van Obama, of wordt daar niet over gesproken?

    Nou, Koen-chi-mang, de laatste week op school: wat is de tijd voorbijgevlogen, hè?

    Blijf genieten en tot gauw.

    Liefs,
    t.Rita


  • 17 November 2009 - 05:31

    Van Jan:

    Rita, we blijven in Beijing. Koen is te druk met z'n klasgenoten.
    Beijing is veel te leuk.
    Al het eten bij de hotpot is koud. Voordat je het gaat eten gaat het in de pot zodat het bloedheet wordt. Daarna eet je het op. Het eten bij de ouders van Guo is niet echt warm, wel de dumblings, je eet bijna koud. zeg maar lauw. Ook kun je met de stokjes niet snel eten je neemt steeds en hapje en werkt dat weg en dan weer de volgende. Het is totaal anders dan wij dat doen.
    Groetjes Jan

  • 17 November 2009 - 20:14

    T.Rita:

    Hé Jan en Koen,

    Vanmiddag even een "pasta-restje" voor Anke en Daan bij jullie om de deur geschoven en fijn even met Anke een kopje thee gedronken.

    Jan, om even in te gaan op jouw reactie over het eten:
    dan houdt dat dus in dat je daar "lang tafelt" in China.
    Heel goed en gezellig voor het sociale contact met elkaar aan tafel, beter ook voor de spijsvertering en uitstekend om te "onthaasten".

    Hoorde van Anke dat jij (jullie) mogelijk in de dierentuin zijn geweest.
    Is dat nog doorgegaan?

    Leuk weetje: de dierentuin van Emmen is volgens mij sinds het weekend omgetoverd in een Chinees avonturenpark met metershoge lichtsculpturen, in het kader van het "festival of lights."
    Er is ook een reuze panda te bezichtigen, genaamd
    Yang Yo, die na het festival weer naar China terugkeerd.
    Mochten jullie straks "China-heimwee" krijgen, kunnen jullie naar Emmen gaan...

    Koen-chi-Mang, heb je al weer zin om naar huis te gaan???
    Of ga je jouw vriendenclubje missen?

    Nou jongens, mocht ik niet meer in de gelgenheid zijn om te contacten,nog veel plezier de laatse dagen en bij deze alvast een goede en behouden terugreis naar ons Kikkerlandje!

    Veel liefs,
    t.Rita

  • 19 November 2009 - 10:08

    Mama:

    Wij wachten met spanning op een nieuw verslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 19 November 2009 - 12:44

    Constance:

    ...........anders ik wel........ xxxxxxxxxx

  • 20 November 2009 - 11:16

    Constance:

    Lieve Jan en Koen, helaas geen berichten meer van jullie vanuit Beijing :-(........ Vandaag is het jullie laatste dag daar en denk dat jullie de afgelopen week alles op alles hebben gezet om de laatste dagen daar op en top te genieten.
    Ik wens jullie een hele goede reis naar huis en tot die tijd blijf ik af en toe de site bezoeken voor de laatste berichten.
    Geniet jullie laatste dag!!!!!!!!!!!!!

    Dikke zoenen

  • 23 November 2009 - 17:29

    Elma:

    En nu ben je weer thuis... Sluit je je blog af met wat foto's van je thuiskomst feestje zondag middag in Apeldoorn? Ik kon er helaas niet bij zijn (wegens een andere leuke afspraak, dus je hoeft niet echt medelijden met me te hebben ;-) Misschien kan je ook nog wat vertellen over de reis naar huis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Ef reis China

Recente Reisverslagen:

20 November 2009

De laatste dag wat ging het toch snel!!!!!!!

15 November 2009

he allemaal

14 November 2009

Even uitrusten.

12 November 2009

3 dagen achter elkaar.

12 November 2009

Drukke dagen maar daar ben ik weer!!!!!
Koen

Ik ga aankomende zaterdag om half zeven weg dan vetrek ik naar Peking. Ik heb de site gemaakt zo kun je bekijken en lezen wat ik allemaal doe. ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 51561

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship shanghai

29 Augustus 2009 - 21 November 2009

Ef reis China

Landen bezocht: