Alweer een dikke maand in China - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu Alweer een dikke maand in China - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu

Alweer een dikke maand in China

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

08 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Nu alweer een dikke maand in China wat gaat de tijd toch snel en wat heb ik het naar mijn zin.
Even terug komen op de twee vragen die waren gesteld: nee ik heb nog geen andere mensen ontmoet vind ik best jammer maar dat gaat zeker nog gebeuren. Over Kunst weet ik niet zo heel veel maar ik zie vaak wel fotos langs komen van aparte dingen zoals 3D schilderijen en andere aparte kunst

Op het werk gaat alles goed en doe nog steeds elke dag verschillende dingen. Reizen begint een gewoonte te worden en vind het al helemaal niet erg kan lekker andere dingen doen terwijl ik in de subway zit of in de bus.

Vorig weekend ben ik voor het eerst naar de dierentuin in Shanghai geweest zie de foto’s deze keer ben ik niet van plan om er 6 keer naar toe te gaan zoals in Beijing. Het is een super mooie dierentuin en het was niet eens zo druk en dat maakt het aangenaam. We hebben lekker in de dierentuin kunnen lopen en alles op ons gemak kunnen bewonderen. We kwamen slangen tegen hele mooie vissen en zelfs een beer die verslaafd was aan suiker. De Chinese vinden het grappig om de dieren eten tegeven en dat kan van alles zijn, zelfs overheerlijke Cola, geen enkel probleem. Ik zal wat dierentuin fotos toevoegen

We zijn op ook nog lekker het centrum ingegaan en hebben daar wat winkels bekeken en een grote europese supermarkt bezocht heel anders dan de normale Chinese supermarkt. Het was superdruk omdat het national day was overal waren mensen en dat maakt het toch eigenlijk wel heel erg gezellig.

We hadden ook al plannen voor wat we zouden doen de week daarop. Het plan was om naar Nanjing tegaan een stad die een rijke geschiedenis heeft en niet echt een vredelievende, bedankt aan de Japaners. De week lekker gewerkt en toen naar Nanjing met de snelheidstrein 350km per uur. Het was vroeg weer lekker om 05:00 eruit maar dat was natuurlijk geen enkel probleem. 8:00 vertrok de trein dus we waren op het station mooi optijd het was trouwens weer super druk op het station. Toen de trein genomen en toen we aankwamen een hotel gezocht dat was niet heel erg makkelijk maar we vonden er 1 daar toen onze spullen neegelegd en meteen de stad ingegaan. Het eerste subway station ingedoken we kregen daar inplaats van een kaartje een munt leuke bedacht. Die dag hebben we vier plekken bezocht een hele drukke dag en trouwens ook erg warm. De subway in Nanjing was veel drukker dan die in Shanghai en dat vond ik toch wel opmerkelijk. De volgende dag om 09;00 opgestaan om eerst naar het trein station te gaan om kaartjes te kopen om terug te gaan we kochten kaartjes om 20;00 en lieten onze bagage by een drop off. We hebben die dag nog twee mooie delen van de stad gezen waarvan 1 de stads muur super dik en hoog echt iets om trots op te zijn. We zijn daarna naar een heel groot park gegaan en hebben daar lekker in het gras gelegen wat gegeten en gedronken, toen was het alweer tijd om naar het station tegaan, om terug tegaan naar shanghai.Een hele mooie active trip die ik niet snel zal vergeten.

Deze week ook weer hard aan de slag op het werk, maar de heenreis was anders dan gewoonlijk het regende zo zo hard, dat toen ik aankwam in Taicang en opwe was naar het werk ik een overspoelde weg tegenkwam die ik niet kon overbruggen. Dus weer terug naar het station om een taxi tenemen van een minuut.

Het waren dus weer leuke weken in het ohhhh zo grote China.

  • 08 Oktober 2013 - 11:21

    Aletta:

    Hoi Koen,

    Wat leuk weer een verslag van je te mogen lezen! En het blijft bizar op deze manier op de hoogte te blijven, zo ver weg en toch dichtbij!

    Maar even hoor, loop Jiajia op zulke hoge hakken te banjeren in de stad? Respect hoor! haha...
    Er zitten wel hele mooie foto's bij!

    Super, dat je het zo naar je zin hebt en lekker veel beleeft. Ondanks dat Jiajia chinees is, heeft zij waarschijnlijk net zoveel (of weinig) van China gezien als jij. Grappig...

    Ik ga maar weer eens borduren, want Jan is lekker op de motor aan het toeren. Er moet één de pineut zijn en dat is meestal Jan! hihi =p

    Nog een hele fijne tijd daar en we kijken weer uit naar je volgende avonturen!

    Liefs Aletta en de groetjes van Jan

  • 08 Oktober 2013 - 11:33

    Papa:

    Mooi verslag kerel. Wat Aletta niet weet is dat ze voor de foto gewoon even haar hoge hakken aan doet. Nu wel dus. De laatste zin van je verslag graag nog even verduidelijken. Weggespoelde weg en dan in de taxi? Maakt niet uit... Wordt vervolgd. We spreken elkaar.
    Groetjes papa

  • 08 Oktober 2013 - 16:28

    Sanne:

    Hey!
    Wat een mooie verhalen. En de foto's zijn ook heel leuk. Heb je nog last gehad van typhoon Fitow?
    Groetjes, Sanne

  • 09 Oktober 2013 - 13:08

    Mama:

    Lieve Koen,

    Wat een ervaring moet dat zijn geweest in die hoge snelheidstrein.
    En wat een prachtige foto's weer!!
    Het is zeker een stad met geschiedenis. Volgens mij troffen jullie het ook wel met het weer, prachtige blauwe lucht?!
    Fijn, dat jullie zo genieten daar van de omgeving en van het lekkere eten.

    Hier alles prima!
    We hebben lang mooi weer gehad, maar dat gaat nu veranderen. De temperatuur gaat dalen en we krijgen regen.
    Dat wordt dus weer binnen zitten, kachel en kaarsjes aan. Ook wel weer gezellig! ; )

    Liefs,
    mama XXX


  • 13 Oktober 2013 - 16:21

    Rita:

    Lieve Koen,

    Bedankt weer voor jouw verslag van al jouw ( jullie) bezigheden en uitstapjes. Leuk dat we weer hebben mogen 'meereizen 'op afstand. Ook wel heel fantastisch dat je al deze trips kunt maken naar interessante steden als naar Nanjing. Lijkt me een heel boeiende stad, waar je volgens mij in week nog lang niet uitgekeken bent.

    Je zegt dat je al aan de lange reis naar je werk gewend bent, dat is goed om te horen. Is dat ook het geval met het werk wat je moet doen en het samenwonen met JiaJia?

    Hier alles goed in Apeldoorn; we zijn helemaal in de herftsferen...het regent hier de hele dag al..:(
    Vorige week was het daarentegen prachtig weer en konden we nog lekker wandelen bij het Loo, waar we zomaar de gehele koninklijke familie tegenkwamen!:)) We konden ze bijna aanraken en hebben natuurlijk veel foto's gemaakt.
    Ik had zomaar oogcontact met de knappe Maurits en een zwaai-momentje met Pieter en het bruidspaar (zoon van Prinses Irene trouwde die dag).
    Opvallend en spektaculair hierbij waren al de prachtig aangeklede dames in de mooiste creaties die op ongelooflijke hoge hakken liepen!! We hebben ervan gesmuld hoe ze probeerden om op een waardige- én elegante manier het paleis uit te 'schrijden', dat was beslist niet makkelijk op die hoge hakken.
    Daarom heb ik zeker ook bewondering voor de hoge hakken van JiaJia!

    Ik ben heel benieuwd Koen wat jullie dit weekend allemaal zijn gaan doen en hoe jouw week is verlopen.
    We lezen het wel weer in jouw volgende verslag. Geniet ervan, groetjes aan JiaJia, een goede start van de nieuwe week morgen en tot een volgende keer.

    Ook groetjes van O.Jaap, liefs, T. Rita

  • 24 Oktober 2013 - 15:28

    Elma:

    Hoi Koen
    Eindelijk op je blog gekeken.
    Ik ben weer helemaal op de hoogte van je Chinese avonturen. En je laatste bedrijfsdingen - ik ga de laatste paginas van je graduation assignment later nakijken - Klaas is nu weer iets aan het zagen (of boren ofzo - iets dat vreselijk lawaai maakt in ieder geval) en ik kan me echt niet meer concentreren.
    Groetjes uit een zonnige Gouda.

    Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ga aankomende zaterdag om half zeven weg dan vetrek ik naar Peking. Ik heb de site gemaakt zo kun je bekijken en lezen wat ik allemaal doe. ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 51690

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship shanghai

29 Augustus 2009 - 21 November 2009

Ef reis China

Landen bezocht: