Weer een paar leuke weken - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu Weer een paar leuke weken - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu

Weer een paar leuke weken

Door: koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

26 September 2013 | China, Sjanghai

Het tweede verslag dan eindelijk, met het goede nieuws dat ik dan eindelijk wifi heb. Er is weer veel gebeurt de laatste twee weken. Ben voor het eerst naar werk geweest en zoals ik al zei is het een hele trip. Na het een paar keer te hebben gedaan kan ik er beter verslag van doen. Van huis naar werk duurt ongeveer 3 uur en van werk naar huis rond de 2 en half uur, elke dag dus een hele trip. Maar het is het zeker waard, heb het heel erg naar mijn zin hier op mijn stage adres bij Circle Prosco Inc in Taicang.

Na het werk doe ik eigenlijk niet zo heel erg veel, omdat ik rond 19;30 thuis kom en dan samen met Jiajia eten maak. Ik zelf ga vaak om 22:00 naar bed dus zoals je ziet is er niet veel tijd over voor leuke dingen. Maar in het weekend is er zeker tijd, vorige week zijn we naar het strand gegaan. Zoals je op de kaart kunt zien ligt shanghai niet ver van de kust, het koste ons dus maar 2 uur om er te komen. Het was een lekker strand maar niet dat je zegt superdesuper, je kon er lekker bbq eten, film kijken en verderop kon je ook allemaal leuke dingen huren voor op het water. Toen ik daar even stond te kijken zag ik iets dat ik daarvoor alleen op tv had gezien, het was een water jet die je onder je voeten kon doen (zie de foto) waarmee je wel 4 tot 5 meter hoog kon komen, echt super vet om te zien. Na een paar uurtjes op het strand te zijn geweest liepen we weer terug. Toen we terug liepen zagen we electro autos zoals ze die noemen hier rond rijden om 500 meter naar de taxi te gaan. Toen ik in 1 van de autos keek zag ik een nieuwe smartphone liggen, heb die gepakt en aan de berijder gegeven een vriendelijke vrouw, die zei dat ze hem af zou geven, of gewoon dacht dat is weer 3000 rmb extra voor deze maand. We wouden nog iemand in de telefoon bellen, maar er zat een slot op dus we konden niks doen. Toen een taxi gepakt naar de subway gereden en toen weer naar huis, het was een super dag met mooi weer.

Dan iets meer over het werk ik doe eigenlijk allemaal verschillende dingen, voornamelijk om te kunnen zien hoe het bedrijf werkt en hoe de mensen zijn waar ik allemaal mee samenwerk. Ik ben ook al begonnen om een programma te maken voor de productie. Dit programma gaat de efficentie verbeteren, er mag tussen de 10 a 15 gram coating op het aluminium worden gespoten anders wordt hij niet goed gekeurd. Dit programma maken voor 1 product is te doen, maar we proberen dit te maken voor 100 producten. Het programma laat dus zien of het product door kan of niet. Verder heb ik ook een nieuw systeemgemaakt voor naamkaartjes die voor alle computers werkt. Dit is een database voor naamkaartjes die je door een apparaat haalt en zo het naam kaartje opslaat, heel erg handig. Gisteren is er ook een nieuwe machine binnen gekomen, leuk om ook te zien hoe dat van de vrachtwagen afkomt, heb daar natuurlijk ook mee geholpen zie de fotos.

Ik ga nog even kijken wat ik de aankomende dagen ga doen en wat ik in het weekend ga doen. Trouwens als je denkt koen vertel eens hier iets wat over hoor ik het graag, ik probeer zo goed mogelijk alles in kaart te brengen.

  • 26 September 2013 - 10:41

    Papa:

    Wederom een mooi verslag, kerel. Wat een reistijden en wat moet je er elke morgen vroeg uit. Gelukkig zie ik dat JiaJia erg goed voor je zorgt. Het water loopt mij al door de mond bij het zien van al die onbekende maar er o zo lekker uitziende gerechten. Door haar de groeten van ons en we mailen. Groeten papa.

  • 28 September 2013 - 12:00

    Mama:

    Mooi verslag en leuke foto's!
    Zo krijgen we een goed beeld van jouw/jullie verblijf aldaar.
    Fijn, dat jullie zo genieten, lekker eten en zo meer.
    Hier is het sinds gisteren ook weer prachtig weer, wel fris, maar strak blauw.
    Vanavond maar eens op de braderie aan de Koninginnelaan kijken.
    Dikke kus! Mama XXX

  • 29 September 2013 - 22:17

    Rita Krijgsman:

    Lieve Koen,

    Leuk om van je te horen en met je mee te kunnen leven via de heldere verslagen over jouw nieuwste belevenissen in Shanghai! Zo ben je héél ver weg, maar toch ook weer dichtbij.
    Als ik het allemaal zo lees heb je het daar goed naar jouw zin! Wat een lange reis op en neer naar het werk, zeg! Ik kan me voorstellen dat je 's avonds moe bent, maar gelukkig is daar dan JiaJia die, zoals je zelf zegt, heerlijk kan koken. Dat is maar weer mooi meegenomen, Koen! Ik zag op de foto's trouwens ook weer van die prachtige 'stillevens' van heerlijke etenswaren.:) Ook indrukwekkende foto's van de skyline van Shanghai!
    En dan dat liefdevolle 'zandhartje' van JiaJia, daar smelt ik natuurlijk helemaal van...!!!

    Hier alles okee met ons. Gisteren en vandaag hebben we genoten van 2 prachtige zonnige herfstdagen.
    Vanmiddag in het bos weer de eerste 'boleten' gespot. Bas heeft tegenwoordig een kater erbij als nieuwe huisgenoot en tijdens het skypen met Bart vandaag, hoorden we dat hij met Tango ( hond) lekker op het Scheveningse strand zou gaan wandelen.

    Ook namens O.Jaap wensen wij jou héél veel suc6 op jouw stage adres, ook veel plezier met al jouw nieuwe ervaringen, groetjes aan JiaJia en we volgen jou vol belangstelling aan de andere kant van de wereld en kijken uit naar nieuwe verhalen/foto's.
    Groetjes en liefs, t. Rita

  • 30 September 2013 - 09:19

    Aletta :

    Hoi Koen,
    Wat leuk weer een verslag van je te lezen... En watvoor een!
    Ik verbaas me er ook! r hoe jij zo enthousiast bent over reistijden van 3 uur heen en 2½ uur terug! Dat geeft toch wel aan hoe zeer je het daar naar je zin hebt. Dat doet goed om te lezen!
    Leuk ook die foto's erbij, krijgen dan een nog betere kijk in jouw leventje daar.
    Kan me voorstellen dat die vent op die 'schoenen' een bizar gezicht moet zijn geweest!

    Belangrijkste is toch wel dat jullie het samen goed doen en er van genieten (maar wat een reistijden zeg!).
    Ik vind het knap hoe je probeert te vertellen in alles wat je daar doet en hoe je het beleeft!
    Ga zo door! Haha...
    Kijken weer uit naar je volgende verslag en belevenissen en wensen je veel plezier en succes met alles daar!

    Lieve groetjes van ons hier en een knuffel voor jullie,
    Aletta

  • 02 Oktober 2013 - 16:09

    Constance:

    Ohwwww ik krijg honger als ik al dat lekkere eten zie en zin in vakantie als ik je prachtige strandfoto's zie.
    Ben niet zo jaloers op je reistijden. Blijft inderdaad maar weinig vrije tijd over zo in de week, maar wel heerlijk dat JiaJia er voor je is.....
    Het is mooi te zien dat jij je daar zo thuis voelt en dat wordt natuurlijk alleen maar meer hoe langer je daar bent.
    Ontmoeten jullie ook andere mensen, ik bedoel maken jullie ook vrienden waar je ook iets gezelligs mee kan doen ofzo?

    Liefs,
    Constance

  • 06 Oktober 2013 - 19:23

    Marjo:

    Hallo Koen,
    Wat knap dat je zo'n mooi verslag schrijft,leuk om te volgen en je foto's te zien.
    De gerechten zien er heerlijk uit!
    Wij hebben vandaag de kunst route in Ugchelen voor een deel bekeken,was erg leuk.
    Hoe is dat daar ?Hebben ze daar ook kunst academies en exposities?Wat spreekt de mensen
    Daar aan?Ben benieuwd,hoor het vast wel van je.
    Lieve groeten van de Minksen uit Apeldoorn .

  • 08 Oktober 2013 - 09:40

    :

    Bedankt allemaal voor jullie leuke berichten. Ik ben blij te horen hoe het met jullie gaat en zo te horen allemaal goed. Ik blijf lekker schrijven en hoop nog veel reacties te krijgen van jullie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ga aankomende zaterdag om half zeven weg dan vetrek ik naar Peking. Ik heb de site gemaakt zo kun je bekijken en lezen wat ik allemaal doe. ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 51655

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship shanghai

29 Augustus 2009 - 21 November 2009

Ef reis China

Landen bezocht: