Daar ben ik dan eindelijk - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan eindelijk - Reisverslag uit Sjanghai, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan eindelijk

Door: koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

23 September 2013 | China, Sjanghai

Hallo allemaal daar ben ik weer!!

Na een iets wat drukke periode dan waarschijnlijk morgen wifi in het appartement dus vandaag dan nog even vanaf het werk. Ik zal maar vanaf het begin beginnen want in een week doe je toch best veel.

Mijn vliegtuig zou om 09:30 vanaf Schiphol vertrekken een tussenstop hebben in Parijs en na een paar uurtjes wachten zich vervolgen naar de grote stad Shanghai. Ik heb al eerder lange vluchten gemaakt dus ook deze was geen enkel probleem. We moesten vroeg opstaan op de dag van vertrek want ik zou worden gebracht door pap en mams. Na een snelle rit en lekker op tijd op Schiphol aangekomen, kon ik inchecken er werd gevraagd om de eerst volgende bestemming en dat was Parijs. Na het inchecken vond ik het best raar dat ik maar 1 ticket had gekregen en ging vragen hoe dat nou zat. Ze zeiden dat het waarschijnlijk een fout van het systeem was. Dit betekende dus dat ik me koffer moest ophalen en me in Parijs opnieuw moest gaan inchecken. Geen probleem heb ik wat te doen in plaats van wachten.
Het was tijd om te gaan, de reis ging nu echt beginnen een jaar lang in China wat een vooruitzicht. Afscheid van pap en mams, door de controle nog even zwaaien en richting het vliegtuig. De reis naar Parijs was geen probleem 1 uur en 45 minuten aangekomen bij de koffer kwam ik er achter dat op mijn e ticket stond dat ik maar 50 minuten had om over te stappen terwijl ik me koffer nog niet eens had. Dit ging dus niet lukken dus ik snel naar een balie om te vragen wat te doen. Ze zeiden dat er een foute tijd stond op het E-ticket heel raar maar waar. Ik had dus uiteindelijk genoeg tijd en kon rustig in een treintje zitten om naar de gate te gaan. De reis van Parijs naar Shanghai was ook geen probleem. Toen ik stond te wachten op me koffer kwamen de kriebels wel wat naar boven want ik zou me vriendinnetje weer snel zien. Toen ik naar buiten liep stond ze al te wachten en kon ik haar in me armen sluiten.
Samen op weg naar het appartement een rit van 35km. Aangekomen in een appartement van 45 m2 en een mooi uitzicht, de koffers uitgepakt en even gelegen. Toen even wat gegeten Jiajia is trouwens een goede kokkin. Na het eten weer lekker niks gedaan en s´avonds lekker wat gelopen langs een rivier waar ik uitzicht op heb vanuit het appartement. Het een mooie plek om te lopen er zijn bijna geen mensen eigenlijk niet te geloven in een stad met 20 miljoen mensen maar het is toch echt zo. Je ziet bedrijfsschepen langs varen en andere mooie boten. Na deze rustige wandel tocht lekker gaan slapen.
De tweede dag was aangebroken en wat me eigenlijk al meteen opviel, was dat er veel minder auto´s waren dan ik had verwacht. Dit komt waarschijnlijk omdat ze in Shanghai een regel hebben dat je met het kenteken dat je bezit maar op een paar dagen van de week je auto kan gebruiken. Ik zit 10 minuten van het centrum met gebouwen van wel 100 verdiepingen echt iets waar ik van hou want dit zie je namelijk niet in Nederland. Die dag wat basic dingen gedaan en s´avonds zijn me voor het eerst met de metro naar de andere kant van het centrum gegaan om de skyline van Shanghai te bewonderen. Echt schitterend om het in het echt te mogen bewonderen. Hier nog twee uurtjes rond gelopen en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

Jiajia had trouwens al veel inkopen gedaan voordat ik kwam zodat alles al in huis was. Dit is natuurlijk perfect anders moet je de hele tijd naar de supermarkt.
De andere dagen zijn we nog in het echte centrum geweest die we eerst hadden gezien vanaf de andere kant. En dan zie je pas echt hoe groot die gebouwen echt zijn. We zijn ook op pad geweest om een nieuwe telefoon kaart te kopen en een kastje voor de Wifi is nu ook in het bezit.
Ik hoop dat de foto´s ook wat meer gaan weergeven wat ik allemaal al heb gezien.

  • 23 September 2013 - 10:30

    Pap:

    Goed gedaan Koen. Mooi verslag.Ik ga nu op weg naar Vlieland met Klaas Boon.
    Donderdag weer terug. Groetjes Papa

  • 23 September 2013 - 11:26

    Mama:

    Lieve Koen,

    Fijn, dat je een bericht hebt geplaatst.
    Daar zaten we allemaal op de wachten.
    Mooi om te lezen dat alles zo goed was geregeld door Jiajia.
    Vandaag al weer vroeg uit te veren om naar je stageplek te gaan.
    Succes en we horen wel hoe het geweest is.
    Dikke kus! mama

  • 23 September 2013 - 13:00

    Bart:

    He macspankie!

    Mooi dat alles goed is gegaan en dat je weer bij JiaJia bent. Ben benieuwd naar de foto's!

    groeten ultramaxpankie bart

  • 23 September 2013 - 15:50

    Constance:

    Heey Koen, heerlijk een reisverslag!!!!! Wat ben jij toch een bikkel dat je die allemaal toch maar effe doet! Goed te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Vanavond ga ik wandelen met je moeder, zal vast nog meer over je horen..... Wat heerlijk om te lezen dat Jiajia zo lekker voor je zorgt!!! Goed opletten met koken hoor???!!! Kan je ook eens voor ons koken..... ;-)

    Dikke zoen
    Constance

  • 23 September 2013 - 19:50

    Aletta:

    Hi Koen!
    Super leuk dat we na even wachten jouw verhaal mogen lezen en dat het allemaal bijzonder en imposant is! En nog beter dat jij en JiaJia het naar jullie zin hebben.
    Wat een avontuur ben je aangegaan! Het begint net, dus kijken we weer uit naar je volgende belevenissen!
    Liefs Aletta en groetjes van Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Ik ga aankomende zaterdag om half zeven weg dan vetrek ik naar Peking. Ik heb de site gemaakt zo kun je bekijken en lezen wat ik allemaal doe. ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 51650

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship shanghai

29 Augustus 2009 - 21 November 2009

Ef reis China

Landen bezocht: