Hallo daar ben ik weer, leuk weekend!!!!!! - Reisverslag uit Peking, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu Hallo daar ben ik weer, leuk weekend!!!!!! - Reisverslag uit Peking, China van Koen Helmendach - WaarBenJij.nu

Hallo daar ben ik weer, leuk weekend!!!!!!

Door: Jan Helmendach

Blijf op de hoogte en volg Koen

08 November 2009 | China, Peking

Daar ben ik weer. Ben vrijdag na school weer naar de sushi bar gegaan. De andere gingen daar eten ik at bij hun maar wat anders was heel erg gezellig. Voor het eten waren we nog in de Silk market geweest was wel weer heel erg leuk. Beetje praten met de verkoopsters en een beetje gek doen dat maakt het altijd wel weer leuk. Na het eten gingen we allemaal naar huis om daarna naar Arnaud te gaan. Na het verblijf bij Arnaud zouden we weer uitgaan. We gingen naar de Vics. Het was wel leuk maar niet heel erg druk dus dat was wel jammer maar wel een leuke avond. We gingen dus ook niet tot heel erg laat en dat was voor mij ook wel goed want ik moest de dag papa gaan ophalen van het vliegveld. Ik moest al weer om 10:30 mijn bed uit. De volgende dag vetrokken we hier van huis om 11:30. De reis duurt 2 uur om bij het vliegveld te komen. We waren dus mooi optijd omdat papa om 14:10 zou komen. Guo en ik hebben daar op hem gewacht en het was echt super om hem weer in het echt te zien, gaf wel weer een goed gevoel. Hierna zijn we naar de bus gegaan en gingen we op weg naar het zelfde restaurant waar ik ook het eerste Chinese eten proefde. Ik ben hier dus al weer 10 weken de tijd vliegt gewoon. Na het lekkere eten zijn we met de taxi terug gegaan en kwamen we veilig aan in ons huisje. Ik heb even wat uitgelegd over het huis en de bezigheden en vetrok om zeven uur weer want het was zaterdag avond. En dan moet er natuurlijk uitgegaan worden. We gingen eerst naar een plek met veel barretjes, hebben daar wat gedronken en wat gelopen, zijn daarna naar San Li Tur gegaan, maar dat was zo saai dat we naar de Vics gingen. Dit was veel beter, maar later in de avond was het weer een beetje saai, dat was wel jammer want bij het halloween was het echt super vet. Maar ja dat kan gebeuren, volgende keer beter. Toen weer naar huis om de volgende dag weer wat te gaan onder nemen.
Vandaag gingen we met z'n alle naar de grote supermarkt, was er zelf ook nog nooit geweest dus dat was wel weer heel erg leuk om eens te bekijken, is veel groter dan die in Nederland. Het is een beetje zoals die in Frankrijk. Toen weer naar huis om daar even wat gekochten dingen te eten, we gaan straks avond eten. Ik heb dus weer een druk weekendje achter de rug en morgen weer naar school. Spreek jullie snel weer groeten mij.

  • 08 November 2009 - 11:16

    Constance:

    Hoi Koen, een druk weekend met van alles en nog wat. Dat is een goed teken. En wat fijn dat je je vader weer kon zien. Gaan jullie, buiten dat je naar school moet, ook nog veel samen ondernemen? Beetje jammer dat het uitgaan een heel klein beetje tegen viel, vooral omdat je er iedere week weer naar uit kijkt. Geniet van je laatste 2 weken samen met je vader en doe hem de groeten..........

    Dikke knuffel xxxxxxxxxxxx

  • 08 November 2009 - 17:05

    Bart:

    Hee Koenskof,

    Ja soms is t uitgaan wat minder. Je moet ook mindere avonden hebben want anders zijn er ook geen leuke avonden. Zo dat was mijn wijze les weer voor vandaag.
    Je vind t vast leuk om je pa van alles te laten zien en dingen die je hebt geleerd. Hoef je als je thuis komt hem iig niks meer te vertellen:p heb je meer tijd voor ons:) Hoe is t nou met de meisjes dan? heb nog steeds geen foto gezien, die zou je plaatsen. Maar dat kan als je thuis bent ook wel.

    Ik had gisteren een roeiwedstrijd in Amsterdam, we waren dik laatste geworden van onze shift. Maar we hadden dan ook niet zoveel geoefend. 's avonds een feest in Groningen, dus ik kon weer 4 uur met de trein, heerlijk.. Vrijdag zijn Jaap, Rita, Bas en ik naar de musicol hairsprai geweest. Dat is echt leuk een musical op zn tijd. Je wordt er echt blij van, al die swingende en zingende mensen:) Dus heb ook net als jij een druk weekend achter de rug:)
    Volgende week staat oook weer een mooie week te wachten.

    Veel plezier daar, groeten aan je pa en guo en niet teveel stappen want dat is slecht voor je gezondheid;)

  • 09 November 2009 - 09:01

    Koen Helmendach:

    Tante Rita ik wou u nog bedanken voorde lekkere pepernoten die u mij heeft gegeven ze smaken echt supper lekker. Ook bedsnkt voor het leuke kaartje. Weet u trouwens wat koen chi mang betekent Chi: eten Mang: druk. Groetjes van mij.

    PS bart ik ga denk ik aankomend weekend wel even wat meer foto;s maken van de dames.

  • 09 November 2009 - 12:21

    Jan En Aletta:

    Hoi Jan en Koen!
    Wat fijn dat de reis goed is verlopen Jan! We hadden je vrijdag nog een hele goede reis willen wensen, maar je was inmiddels al onderweg en zelfs al aangekomen haha. Maak niet uit, we denken veel aan jullie en het avontuur wat jullie samen nu beleven. Super! Jullie verslagen blijven leuk om te lezen.
    Dus een hele fijn tijd daar en gedraag jullie haha
    groetjes Jan en Aletta

  • 09 November 2009 - 20:09

    T.Rita:

    Hoi Koen-chi-mang ( en Jan),

    Wat leuk dat je de betekenis hebt uitgelegd van chi-mang!
    Het grappige is dat het nog klopt óók!!
    Over het algemeen ben je druk met het schrijven over- en het publiceren van foto's t.a.v allerlei Chinese lekkernijen.
    Prachtige en kunstig gemaakte taartjes heb je daar weer op de foto's staan.

    Ik hoorde dat je vandaag de school aan je vader hebt laten zien; dat was zeker erg leuk! Mocht hij ook in de "schoolbanken" zitten en heeft hij ook wat karakters kunnen leren?
    Ben benieuwd, maar ik hoor het wel.

    Ga nu weer gauw verder want ik ben nog een beetje "mang"( ha, ha,)en ik heb ook trek,maar ik ga niet "chi", want door de weeks doen we kalm aan met chi( hi, hi)

    Groetjes vanuit een fris Apeldoorn en veel liefs,

    t.Rita,
    O.Jaap en Poekie(mauw,chi..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Ef reis China

Recente Reisverslagen:

20 November 2009

De laatste dag wat ging het toch snel!!!!!!!

15 November 2009

he allemaal

14 November 2009

Even uitrusten.

12 November 2009

3 dagen achter elkaar.

12 November 2009

Drukke dagen maar daar ben ik weer!!!!!
Koen

Ik ga aankomende zaterdag om half zeven weg dan vetrek ik naar Peking. Ik heb de site gemaakt zo kun je bekijken en lezen wat ik allemaal doe. ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 51663

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship shanghai

29 Augustus 2009 - 21 November 2009

Ef reis China

Landen bezocht: